Παρασκευή, 12 Νοεμβρίου στις 10:00 μ.μ
THEA ROCK CAFE
ΚΟΥΝΤΟΥΡΙΩΤΟΥ 107 - ΠΑΡΑΛΙΑ Ν.ΕΠΙΒΑΤΩΝ
Thessaloníki, Greece
Λίγα λόγια για τον καλλιτέχνη
Ο Κώστας Τουρνάς, μουσικός συνθέτης, στιχουργός και τραγουδιστής, γεννήθηκε στην Τρίπολη της Αρκαδίας στις 23 Σεπτεμβρίου του 1949 και έζησε εκεί μέχρι 10 χρονών, ενώ το 1959 έρχεται στην Αθήνα και αρχίζει μαθήματα κιθάρας. Στα 13 του κάνει το πρώτο του group που παίζει Λατινοαμερικάνικα τραγούδια. Άλλαξε πολλά σχολεία και, όπως λέει ο ίδιος, δεν άνοιξε βιβλίο από την δευτέρα γυμνασίου και μετά. Για ...να μην χάσει όμως χρονιές εφάρμοσε την τακτική που έλεγε «Όταν γίνεται παράδοση στο μάθημα θα αφιερώνομαι πλήρως στην παράδοση και αυτή θα είναι η μελέτη μου.» Από το 1961 ξεκίνησε να μαθαίνει κιθάρα μέχρι το 1965 με δάσκαλο.
Από εκείνο το σημείο και μετά, χάνεται ο έλεγχος της παιδικής και εφηβικής ηλικίας. «Το καλοκαίρι το1967 και μη συνειδητοποιημένος τι σημαίνει επταετία, τι σημαίνει χούντα, στον κόσμο μου εγώ, ασχολούμαι με την μουσική». Λίγο αργότερα σαν επαγγελματίας πια, παίζει και τραγουδά σε διάφορα clubs της Αθήνας. Το καλοκαίρι του '67 δουλεύει πρώτη φορά επαγγελματικά στα Καμενα Βουρλα με διάφορους φίλους και συνεργάτες. Είναι η πρώτη τους χορευτική ορχήστρα. Κάποια στιγμή ο Κώστας ένιωσε οτι κουράζεται και προσφέρει πολλά γι' αυτά τα χρήματα που έπαιρνε εκείνη την εποχή. Έτσι πριν το στρατό, πούλησε όλα του τα μηχανήματα, ενισχυτή, κιθάρες ηλεκτρικές, μικρόφωνα, εφέ και έμεινε με μια ξύλινη κιθάρα και ορκίστηκε ότι το ημερομίσθιο του μουσικού για εκείνον τελείωσε.
Έγραφε τραγούδια σ' ένα χαρτί, δανειζόταν και από ένα φίλο του ένα μονοφωνικό κασετόφωνο και με την κιθάρα του έπαιζε μελωδίες. Εκείνη την εποχή έγραφε και τραγούδια σε συνεργασία με φίλους του. Το «Ήλιε μου» είναι ένα τραγούδι που η μουσική του γράφτηκε σε συνεργασία με τον Ρόμπερτ Ουίλιαμς. Για το «Άνθρωπε αγάπα» αιτία ήταν η αντιπολεμική ταινία ματωμένες φράουλες. Την άνοιξη του 1971, πριν ακόμα ολοκληρώσει την στρατιωτική του θητεία, ξεκινάει πρόβες με τους POLL. O Ρόμπερτ Ουίλιαμς, ο Σταύρος Λογαρίδης και ο Κώστας Παπαϊωάννου κάνουν την μεγαλύτερη επιτυχία που γνώρισε ποτέ μουσικό group στην Ελλάδα. Οι POLL μετά τα «Άνθρωπε αγάπα», «Έλα Ήλιε μου», «Στην Πηγή μια Κοπέλα», «Αετοί», «Η Γενιά μας» και άλλα, διαλύονται δίνοντας την σκυτάλη στην δισκογραφία του Κ. Τουρνά.
Μετά τη διάλυση του συγκροτήματος ξεκινά προσωπική καριέρα με το δίσκο «Απεραντα χωράφια» Ακολουθούν τα άλμπουμ: «Αστρόνειρα», «Κυρίες & Κύριοι», «Λευκά Φτερά», «Επί Γης Ειρήνη», «Στο Σινεμά», «Τρωικός Πόλεμος», «Αγαπημένη», «Η Πρόβα», «Τώρα», «Λίγη Αμαρτία», «Υπερβολές», «Tora Tora Tora», «Κλισέ», «Παιχνίδι», «Αλητείες», «Κάτω απ' την Ακρόπολη», «Ντουέτα» με τη συμμετοχή 12 κλασικών τραγουδιστών, και «Κλέβει ο Καιρός».
Ακολούθησαν Ελληνικά και Διεθνή Φεστιβάλ με βραβεία και διακρίσεις, με «χρυσό» κατάλογο σε πωλήσεις δίσκων, τηλεοπτικές και παραγωγικές δραστηριότητες, αλλά αυτό που μοιάζει να τον συγκινεί περισσότερο απ' όλα είναι το «καλό» τραγούδι. Δεκάδες τραγουδιστές έχουν πει τραγούδια του ενώ έχει συνθέσει πάνω από 600 τραγούδια. Είναι κάτοικος Αθηνών (συγκεκριμένως της περιοχής Άνω Κυψέλη). Ήταν υποψήφιος ευρωβουλευτής της Νέας Δημοκρατίας το 2004.
«Απέραντα Χωράφια»
Τα «Απέραντα Χωράφια» είναι ένας δίσκος ορόσημο ελληνικού ροκ που κυκλοφόρησε το 1972. Η μουσική και οι στίχοι είναι του Κώστα Τουρνά. Σύμφωνα με το περιοδικό Ποπ & Ροκ συγκαταλέγεται μέσα στους δέκα δίσκους-σταθμούς του ελληνικού ροκ. Το προοδευτικό-ψυχεδελικό αυτό άλμπουμ το ηχογράφησε ο Τουρνάς συνδυάζοντας μια συμφωνική ορχήστρα με το ροκ γκρουπ Ρουθ, κάτι μοναδικό και πρωτοποριακό για την εποχή και δη επί δικτατορίας.
Η πειραματική μίξη ανομοιογενών μουσικών στοιχείων και παραδόσεων που αποπειράθηκε ο Τουρνάς προηγήθηκε κατά τρία χρόνια μίας ανάλογης προσπάθειας του θρυλικού Αγγλικού γκρούπ Queen που έγραψαν και σύνθεσαν το τραγούδι, σε στυλ όπερας ροκ, "Βοημική Ραψωδία" (Bohemian Rhapsody) αναμιγνύοντας στοιχεία κλασικής όπερας και μοντέρνου ροκ. Η ροκ όπερα Τόμμυ (Tommy) των Χου (Who) το 1969, παρά την ονομασία της, δεν ανέμιξε κλασικά και μοντέρνα στοιχεία μουσικής στη σύνθεσή της παρά απλώς πακετάρισε μοντέρνο ροκ σε κλασική δομή όπεραςΔείτε περισσότερα
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου